“حجاب اضافی” شانس قهرمانی تیم کاراته‌ بانوان ایران را برباد داد!

Posted: September 24, 2013 in 4dic3
Tags:

017113056 30300 حجاب اضافی شانس قهرمانی تیم کاراته‌ بانوان ایران را برباد داد!

ماهها تلاش شبانه روزی و امید و آرزو دود شد رفت هوا همش به خاطر یک تلفن معاون وزیر ورزش از تهران که زنگ زد و به تیم کاراته بانوان اخطار کرد که گردنشون را بپوشانند وگرنه …. داشتن حجاب خلاف مقرارت حاکم بر مسابقات همان و حذف از دور مسابقات و از دست شانس مدال طلا همان!

 

سپیده دم – درحالی که تیم ملی کاراته بانوان ایران به فینال راه یافته بود، با اعتراض مصری‌ها به حجاب غیرقانونی تیم، داورایرانی این رقابت تیم بانوان ایران را بازنده اعلام کرد. به گفته مسئولان تیم یک تلفن از تهران سرنوشت بازی را تغییر داده است. اما ماجرا چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم کاتای بانوان ایران که خود را برای دیدار فینال آماده می‌کر،د به دلیل اعتراض مصر از حضور در فینال محروم شد. در ادامه این مسابقات  که در سالن “سری وی جایا پرومون سنتر” شهر پالم بانگ برگزار شد، تیم کاتای بانوان ایران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی‌زاده در نخستین رقابت خود به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید.

بانوان کاتاروی کشورمان با توجه به عدم حضور تیم عراق روی تاتامی با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شدند تا به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاتای تیمی مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای اسلامی راه یابند. شاگردان ارباب در این مرحله با تیم پرقدرت مصر روبه رو شدند که در این رقابت حساس نیز به برتری ۴ بر یک دست یافتند و فینالیست شدند.

اما پس از گذشت ۳۰ دقیقه رای این پیکار برگشته و تیم ملی ایران بازنده اعلام شد. علت این تصمیم اعتراض مصری‌ها بود که چرا ایرانی‌های بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند.

به این ترتیب تیم ایران به دلیل رعایت حجاب، درحالی با اعتراض مصری‌ها از کسب مدال طلا بازماند که مسئولان کاروان وررشی ایران به این تصمیم کادر برگزاری اعتراض کرده‌اند.

Leave a comment