ظریف: خبرنگار اسرائیلی بی‌ادب بود

Posted: October 22, 2013 in 4dic3
Tags:
139207171532472891324214 copy ظریف: خبرنگار اسرائیلی بی‌ادب بود

یکی‌ از کاربران فیسبوک می‌نویسد: دروغ بده چه محمود بگه چه ظریف بگه دروغ بده حالا مصلحتی که باشه داغش بدتر جناب ظریف دروغ ممنوع
و دیگری می‌نویسد: خیلی ببخشید دروغ شما هم همش تقصیر اسراییلی‌ها هست.

توجیه جدید جواد ظریف در ارتباط با مجید توکلی پس از گذشت ۱۲ روز از انتشار گزارش دیلی بیست :

خبرنگار ناخوانده اسرائیلی بی ادبانه از من سؤالی کرد که بدون توجه به محتوای سؤال او فقط گفتم نه ! بعداً او شروع به لجن پراکنی کرد …

جواد ظریف، وزیر امور خارجه دردر پاسخ به کامنت یکی از کاربران فیس بوک  در صفحه رسمی‌ فیسبوک خود  بدون آنکه در یک پست جداگانه  توضیح دهد که چرا به “پایمال شدن حق استفاده آزادانه میلیون‌ها ایرانی‌ از فیسبوک” خندیده است، نوشت:

در مورد آقای مجید توکلی هم قبلا اجمالاً خدمت دوستان در پاسخ به یکی از کامنت ها عرض کردم. شاید لازم باشد کامل توضیح دهم. در حالی که از جلسه شورای روابط خارجی در نیویورک خارج می شدم، یک خبرنگار ناخوانده اسراییلی، در حالی که به شدت از منزوی شدن اسراییل عصبانی بود، بدون اجازه و خارج از پروتکل معمول این جلسات که اصولا جای خبرنگار نیست و مطالب آنها قابل نقل نیست، بی ادبانه از من سؤالی کرد که بدون توجه به محتوای سؤال او فقط گفتم نه و از جلسه خارج شدم. بعداً او شروع به لجن پراکنی کرد و متأسفانه برخی دوستان هم بدون توجه به توضیح قبلی بنده موضوع را دامن زدند. دوستان توجه داشته باشند که تندروها بسیار عصبانی اند. در گذشته هم در چنین شرایطی به انواع دروغ متوسل شده اند تا در مسر صلح و پیشرفت ایران عزیز مانع ایجاد کنند. حتما این روند را ادامه خواهند داد. همانطور که در روزهای گذشته دیده ایم. لذا اگر چیزی از این جنگ افروزان حرفه ای شنیدید بنا را بر دروغ بودن آن بگذارید. امیدوارم همواره شاد و سربلند باشید.

Screen Shot 2013 10 22 at 6 ظریف: خبرنگار اسرائیلی بی‌ادب بود

دیوید کیز مدیر عامل “سازمان بهبود حقوق بشر” مهمان برنامه پولیتیک بود و به سوالات کامبیز حسینی‌ در رابطه با گفتگوی جنجالی خود با وزیر خارجه ایران پاسخ داد.

دیوید کیزمی‌گوید از جواد ظریف پرسیدم ” آیا عجیب و طعنه آمیز نیست، که شما لذت مطلب گذاشتن در فیسبوک را میبرید، در حالی‌ که فیسبوک در ایران ممنوع است؟ ”

و بله جواب کلمه به کلمه و تحت لفظی جواد ظریف این بود:‌ ” ها ها ، زندگی‌ همین است دیگر”

 

دیوید کیز درواکنش به اشاره جواد ظریف به ملیت اسرائیلی اش می‌پرسد: “من شهروند اسرائیل محسوب میشوم، و من در آمریکا به دنیا آمده‌ام که به نظرم جالب است. سوال من از وزیر امور خارجه آقای ظریف این است آیا این مساله که شهروند آمریکا هستم و در لوس آنجلس، شهری که به مهاجرینی از تئوکراسی و دیکتاتوری فرار کرده اند، پناه داده است – به دنیا آمده ام، باعث میشود که سوالم نادرست، و نا مناسب محسوب شود؟

این یک کنایه متعصبانه و نژاد پرستانه بر ضد من است

– او اظهاراتش را به وضوح منکر نشده است، زیرا می‌داند که اگر به وضوح منکر شود، این نبرد را باخته است، من می‌توانم به شما ضمانت بدم

– این به نوعی طعنه زدن به من و اعتبار من و قدرت تشخیص من است. من برای “نیو یورک تایمز”، “واشنگتن پست” و “وال استریت ژورنال” نوشته ام، و این گفته در مورد من نمی‌تواند مناسب و منصفانه باشد، و فکر می‌کنم بسیاری از ایرانیان در فیسبوک به او پاسخ دادند: ” برای ما مهم نیست خبرنگاری که این را پرسیده است، چه ملیتی دارد بلکه برای ما مهم است، شما نمی‌دانید مجید توکلی کیست! ”

– به نظر من این تلاشی استاندارد است، برای دیکتاتور‌ها تا توجه‌ها را از مساله حقوق بشر، که باید در مورد آن پاسخگو باشند، منحرف کنند

– ایران با هزاران زندانی سیاسی اش، که به طور خاص برای نقد دولت و یا نوشتن بلاگ در زندانند، از ناقضین افراطی حقوق بشر است

– من معتقد هستم سخت است ایرانیان را متوقف و تا ابد سرکوب کرد

– ما در طول تاریخ دیده ایم که دیکتاتور‌ها و حاکمین مطلق همه با کلام زیبا بازی میکنند، در سال ۱۹۳۰ هیتلر سخنرانی‌‌های زیادی میکرد و در آنها میگفت: ما به جز صلح چیزی برای دنیا نمی‌خواهیم. (من ایران را آلمان نازی نمی‌خوانم)

صدام حسین در سخنرانی‌‌های متعدداش میگفت: ما به جنگ نمیرویم و کسی‌ بیشتر از ما خواهان صلح نیست، ما هیچگونه نیت‌های پنهان منطقهٔ‌ای نداریم، اما ما شاهد جنگ با ایران و کویت بودیم. و حاکمان خود کامه زیادی را در این لیست، در طول تاریخ، می‌توان نام برد که حرف و عملشان یکی‌ نیست.

من مانند بسیاری از ایرانیان، دولت را بر اساس عملکردش نقد می‌کنم، نه آنچه که می‌گویند.

بسیار خوب است که ظریف تویت میفرستد، ولی‌ بیایم ببینیم چه زمانی‌ تویتر در ایران آزاد میشود. بیایید ببینیم چه زمانی‌ مردم ایران به فیسبوک یکی‌ از محبوبترین سایت‌ها در سطح جهانی‌، دسترسی‌ پیدا خواهند کرد. مطلقاً هیچ عذری در این زمینه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

ما نباید خود را با این مسائل سیاسی – راهبردی مشغول کنیم، وقتی‌ حقوق بنیادین مردم ایران از آنها دریغ شده است.

– تا زمانی‌ که جامعه ایران بسته بماند، و فضا باز نشود و تا زمانی‌ که ایران از دیکتاتور‌های محلی مانند بشار اسد حمایت کند، حکومت ایران یک عامل مخرب در خاورمیانه خواهد ماند. پیش شرط صلح و ثبات در منطقه، ثبات و صلح داخل کشور هاست.

مجید توکلی، فعال دانشجویی که از ۴ سال قبل بدون مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر برده است، سرانجام شامگاه دوشنبه ۲۹ مهر با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی، به مرخصی آمد.  دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک امروز (سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲) به مناسبت مرخصی این فعال دانشجویی تجمعی را برگزار کردند.

 

اظهارات یکی‌ از طرفداران محمد جواد ظریف در مورد انتقاد‌ها نسبت به انکار نقض حقوق بشر در ایران توسط وزیر امور خارجه

“دکتر گمون کنم باید از این به بعد، این جور مسائل رو تحمل کنید. این جور انتقادهای نامعقول، به شما و عملکرد شما ربطی نداره. اینها کلا با نگاه‌های اصلاح طلب و معتدل مشکل دارند. اینهایی که امروز از اسم مجید توکلی برای آزار افراد معتدل استفاده میکنن، کمتر از هر کس دیگه‌ای مجید توکلی رو میشناسن و باهاش هم فکری دارند. این افراد رو خوب میشناسیم. این افراد نه تنها دست کمی از تندروها ندارند بلکه گاها خود اونها هستند که در ظاهر دیگه‌ای تلاش میکنن در برنامه‌های شما (حتی شده با خراب کردن روحیه شما) خلل ایجاد کنن. دولت آقای خاتمی هم بیشتر از اینکه از تندروهای عادی ضربه بخوره، از این دست افراد ضربه خورد. مطمئن باشید اگه موضوع مجید توکلی هم نبود این افراد همچنان به دنبال این بودند که بهانه دیگه‌ای برای هوچی گری پیدا کنن. به هر حال بدونید که دوستداران واقعی آزادی زندانیان سیاسی، طرفدارهای شما و دولت معتدل شما هم هستند”

این قبیل اظهار نظر‌ها و بی‌ ارتباط دانستن مسائل حقوق بشر با وزیر امور خارجه در حالی‌ مطرح میشود، که محمد جواد ظریف همواره در مجامع بین‌المللی با “چهره‌ای بشا‌ش”، نقض فاحش حقوق بشر در ایران را کاملا تکذیب می‌کند و خواهان اصلاح گزارش‌های حقوق بشری سازمان ملل شده است.

سفسطه‌های ۷ سال پیش احمدی‌نژاد در مورد حقوق بشر به کمک جواد ظریف – ویدئو

اعتراض ظریف به گزارش های حقوق بشری در مورد ایران  – ویدئو

فرافکنی و استفاده از شیوه احمدی نژاد توسط جواد ظریف در پاسخ به پرسش درباره مجید توکلی

جواد ظریف را بهتر بشناسیم

Leave a Reply

